Lancering OiRA 2.0 Houtsectoren 27/03/2018 | Belgische Houtconfederatie

Op dinsdag 27 maart werd in Gent de hernieuwde online tool voor risico-analyse OiRA 2.0 Hout voorgesteld door Stefan Hinnekens, consulent Veiligheid en Welzijn bij Woodwize. Met deze tool stelt de overheid online een gratis instrument ter beschikking waarmee een bedrijf uit de houtsector een eerste, globale risico-analyse kan maken waaruit actieplannen gegenereerd worden. Deze worden bovendien aanvaard door de diensten van Toezicht Welzijn op het Werk van FOD WASO.

De verplichte risicoanalyse praktisch aangepakt

Als bedrijf ben je wettelijk verplicht aan preventiebeleid te doen. De hoeksteen voor hiervoor is de risicoanalyse. Dit lijkt in de praktijk niet zo eenvoudig, zeker voor kleine(re) en middelgrote ondernemingen. De OiRA 2.0 Hout is een praktische en gebruiksvriendelijke manier voor bedrijven actief in de bosuitbating, zagerijsector, houthandel en meubelsector om een risico-analyse op te stellen.

OiRA 2.0 HOUT